S I K A R P E T

ENTRY ABOUT LINKS FCBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW
Assalamualaikum
Muslimah yg cube menjadi yang terbaik.Aq mungkin seperti bunga2 di tepi jalan.Cuma satu yg aku pinta.Tolong doakan aq.-ITTERZ-

BLOG ARCHIVE;


Credits
Template : ArrienAmani
Big Help : Atiqah Jaidin WeHeart It Fatin Halid Nrulysmn Aniece Ayna
Nice View:Google Chrome
Owner: Syahirah/a>
ape usaha aku untuk berubah??
Posted on Thursday 2 June 2016 at 07:05:00 | 0 comment(s)


bismillahirahmanirrahim

''wehh...aku penat ... penat dengn dunia ni..aku rasa nk berubah''

'Perubahan'

ramai kata..''susah nak berubah.''
tapi saya kata senang nak berubah kalau hati memg nak sangat syurga.. :)
bagi yg rasa ragu2 nk berubah...meh saya share satu kisah..kesah hamba Allah yg dulu agak jahil..

I)Dulu..die seorang yg ketagih video lucah...banyak kali die tengok video lucah..kawan2 die desc die sebagai budak2 yg alim..bgus..selalu solat awal kt sekolah...tapi apakn daya..di rumah die terjebak dengn perkara sebegitu..satu hari..die terbaca blog mengenai betapa dosanya perkara tersebut..n now dia try to be a great muslim..

Hamba Allah tersebut bukanlah berlatar kuat agama..tapi disebabkn die memg sedar..dan die nakkk sangt syurga Allah..so die stop ketagihan die..

Apa yg saya nk sampaikn?

semua orang mesti akn terdetik nak berubah...
ade orang yg dah taubat..tapi ulang balik dosa dulu..berkali kali

kawan2..
syurga tu mahal...memang banyak cabaran untuk kita...
dunia ni memg syok..tapi

 ''Ketahuilah, bahwa sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah-megah antara kamu serta berbangga-banggaan tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan di akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keridhaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu.''


just ingat ni je kawan2


''Allah takkan putus asa mengampunkan kita.

Syaitan takkan putus asa menyesatkan kita.
Kenapa kita perlu putus asa untuk berubah?''

Ya Allah, ampunkan dosa kami, berilah kami kekuatan untuk berubah, dan istiqomah dalam perubahan!!”

jom! sama2 kite berubah!