S I K A R P E T

ENTRY ABOUT LINKS FCBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW
Assalamualaikum
Muslimah yg cube menjadi yang terbaik.Aq mungkin seperti bunga2 di tepi jalan.Cuma satu yg aku pinta.Tolong doakan aq.-ITTERZ-

BLOG ARCHIVE;


Credits
Template : ArrienAmani
Big Help : Atiqah Jaidin WeHeart It Fatin Halid Nrulysmn Aniece Ayna
Nice View:Google Chrome
Owner: Syahirah/a>
Masih ada ruang untuk aku bertaubat?
Posted on Sunday 30 October 2016 at 08:11:00 | 0 comment(s)



Mereka perlukan kita.





Ramai yang kat dunia ni diuji .Diuji dengan harta , hiburan , perempuan. n banyak lagi.Selama aku hidup berbelas tahun ni.. aku dapat tengokla mereka yg masih tersepit dalam maksiat inginkan nasihat dri daie2 . tapi x semua daie cube menasihati malah menghukum mereka yg memerlukn bimbingan.for those yg dah terkena , aku faham. 


Nasihat aku forget about them..sebab aku pun pernah terjatuh dalam lubang gelap. And i know that korang share pasal citer silam korang dengn harapan akan dibantu.n don't stop untuk berubah.sebab ape?


Sungguh , hijrah tiada titik noktah. orang yg baik juga tersungkur dek hiburan yg makin bermaharajalela.just ingat, tiada jalan pintas ke Syurga melainkn berpenat lelah dahulu.Syurga bukan percuma sebab tu kite kena usaha.

Wahai daie , jika someone telah share masalah die.Tolong!Genggam erat tangan die, bimbing die..Jangn kau lepaskn die macamtu n cakap 'weh , kau salah orang' , 'weh , aq pun teruk jugak ' or whatever. Try tarik die . x kan kau x nk lepak n makan buah delima kt syurga sama2?

-----------------------------------------------------

''Wei''
''Yep''

''Tolong aku''
''Kenapa?''
''aku...''
Retak hati..bila kau tahu kawan kau yang dah lame dengan kau.rupenya ade masalah.Masalah yang agak susah untuk ditepis macam tu je.
''aku ketagih video lucah''

n what happenned next? aku , dia . hanye mampu diam.terkejut mungkin..so perlu ke aku menjauh drinya? ape erti sahabat yg selama ni kau sembang nk lepak syurga sama2? so , genggam erat tangn die..give her/ him advice n kata2 perangsang okay! :)

for those yang rse diri tu tidak berguna , atau rase diri tu hina.I just want to say that selagi kau masih hidup.ingat pintu masih lagi terbuka untuk kau..pedulikan yg menghukum , yg mencaci yg menghina..sebab kita xkan mampu bahagiakn diorang..sebab ape? kita bukan dalam syurga tapi masih di dunia..

Ingat, 
seteruk-teruk mana kau pun..Allah itu maha pengampun..dan ingat, bila Allah dah lahirkan perasaan sebak dalam diri , maka bersyukurlah..itu tanda Allah masih sayangkan kau.Dia rindu untuk dengr rintihan kau. teruskan berhijrah dan niatlah kerana Allah..

Seteruk mana dosa kau, tak bermakna kau ahli neraka.Dan sebaik mana kau , x bermakna kau confirm masuk Syurga. Dunia ni tempat kite menuai.Apabila menuai , memang penat. sebab tulah kite kene penat menuai kat dunia , so nanti bolehla lepak2 rasa hasil tuaian dekat Syurga.

Jangan pernah rse diri ahli Neraka selagi hayat kau di dunia masih ada. Selagi bernyawa kita masih berpeluang untuk ke Syurga.

Taubat .Taubat itu ubat , tapi jarang sekali kita buat . Sebab rasa diri macam malaikat .aku pun juga..

''Kerna syurga bukan percuma sebab tu kene usaha''